Nasıl Hacker Olunur - Hacker Nedir ? | Siber Güvenlik


NASIL HACKER OLUNUR ?, KİMLER HACKER OLABİLİR ? 

Hacker nasıl olunur ? , hacker nedir ? , kimler hacker olabilir ? Bu tarz sorular günümüzde çok araştırılıyor , hacker kavramı insanların ilgisini çok çekmekte ve merak edilmekte. Biz de sizlere bu yazımızda hacker nedir , nasıl olunur , kimler olabilir gibi soruları cevaplayacağız.

Hacker Nedir ?
Hacker kavramı genelde filmlerde , sosyal medyada , dizilerde gösterildiği gibi değildir. Genelde hacker denen kişiyi insanlar , asosyal , şişman , içine kapanık , her sisteme sızan ve hackleyen kötü niyetli adam olarak biliyorlar. Ancak işler hiç sandığınız gibi değil. 

Kimler Hacker Olabilir ?
Hacker olabilmek için özel bir kriter gerekmiyor , sadece birazcık aklınız çalışsın yeter. Herkes hacker olabilir gittiğiniz bakkal da hacker olabilir , abiniz de olabilir , hocanız da olabilir. Hacker olmak için çalışan herkes hacker olabilir.

Hacker tanımı : Hacker , yazılım bilgisini problemlerin üstesinden gelmek için kullanan bilgisyarcı.


Beyaz Şapkalı Hacker , Gri Şapkalı Hacker , Siyah Şapkalı hacker olmak üzere 3'e ayrılırlar.

Beyaz Şapkalı Hacker : Diğer adıyla etik hackerlar. Bilgisayar bilgilerini iyi niyetle kullanırlar sistemlerdeki sorunları belirlerler ve bu sorunları bildirirler , kötü niyetli saldırmazlar. İşleri "etik" sınırlar içerisinde gerçekleştirirler.

Gri Şapkalı Hacker : Bu hackerlar siyah ile beyaz arasında yer alır, genelde eğlenmek amaçlı saldırırlar. Sisteme zarar vermezler. Bazen sorunları da bildirirler, genelde suç olarak yapmazlar.
            

Siyah Şapkalı Hacker : Bu hackerlar kötü niyetlidir. Genelde para ve benzeri sebeplerden do-
layı saldırırlar. Aktivist olanları vardır. Amaçları kötüdür, zarar verirler.


Aktivist Hackerlar : Doğru bulduğu politik vb. düşünceleri hackleyerek gösteren hacker.



NASIL HACKER OLUNUR ?
Öncelikle böyle bir amacınız varsa uzun bir süreç sizi bekliyor. Hacker olmak için bazı bilmeniz gere-
ken şeyler var. Bunları listeleyelim.
  • Yazılım (Python,Javascript vb.)
  • Algoritma
  • İşletim Sistemleri
Tabiki bilmeniz gereken başka şeyler de olabilir ancak temel önemli maddeleri ben buraya sıraladım. Öncelikle kendinize hacker diyebilmek için belirli bir derece de yazılım biliyor olmanız gerekiyor. Python öneririm. Ardından algoritma bilgisi ve işletim sistemleri. İşletim sistemi olarak Linux tercih ediliyor genelde. Bundan sonrasında hacker olmak için internetten bulduğunuz güzel bir kursu takip etmelisiniz , ben sizler için bir kaç "Udemy" kursu bırakacağım.



Bir hacker olabilmeniz için araştırmayı iyi bilmelisiniz. Ve size tavsiyem İngilizce öğrenmelsiniz. Eğer gelişmek ve ileri seviye bir hacker olmak istiyorsanız İngilizce - Türkçe bir sürü kaynak araştırma-
lısınız. Bu sizi inanın çok geliştirecektir. Araştırmalar yapın , videolar izleyin , notlar alın.

Ben de bu blog sayfamda ileriki aylarda "Sıfırdan İleri Seviyeye Etik Hacker Olma" ile ilgili konular yayınlamaya başlayacağım. Hatta bir seri yapmayı düşünüyorum.

Umarım sizlere az da olsa , Nasıl hacker olunur ? , Hacker nedir ? , Ben hacker olmak istiyorum ne yapmalıyım ? gibi kavramları açıklayabilmişimdir. Dediğim gibi bu konu bu yazıyla kalmayacak ileride bunlarla ilgili bir çok konu paylaşmayı düşünüyorum.

UDEMY KURSLARI:

    Atıl Samancıoğlu Etik Hacker Olma Kursu : https://ay.live/vaob18
    Ahmet Birkan Etik Hacker Olma Kursuhttps://ay.live/vaob19


! HACKER OLMAK İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRİCİ HARİKA BİR VİDEO !


Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.